Pozycjonowanie czym właściwie jest
To szereg zabiegów mających za zadanie zwiększenie widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Na przykład mamy sklep internetowy z kijami golfowymi to chodzi o to, że po wpisaniu w wyszukiwarkę frazy np. kije golfowe lub kije golfowe sklep to nasza strona będzie pierwsza w wynikach wyszukiwania.
Przykładowe techniki pozycjonowania
- System wymiany linków – Różne strony wymieniają się linkami, by się wzajemnie pozycjonować.
- Kopiowanie treści – Jeśli na Twoją stronę skopiowałeś teksty z innej strony, to na pewno twoja straci pozycje. Zawsze staraj się tworzyć unikalne treści.
- Ukrywanie tekstu- jest to ukrywanie tekstu poprzez używanie zerowej czcionki i używanie białej czcionki na białym tle.
Wyżej wymienione trzy przykłady są Black Hat SEO, czyli działania niezgodne z wytycznymi Google. Są to niedozwolone praktyki, za które twoją stronę internetową może spotkać kara. Czasami zdarzają się surowe kary takie jak usunięcia stron.
Legalne techniki SEO
Do legalnych technik SEO, czyli White Hat SEO należą takie techniki jak:
- Optymalizacja nagłówków i strony
- Tworzenie wysokiej jakości unikalnej treści – Jest to jedna z najważniejszych elementów w działaniach SEO.
Co można pozycjonować.
Pozycjonować można różnego rodzaju strony internetowe, blogi, sklepy internetowe produkty, grafiki, marki.
Elementy SEO
Aby dobrze zrealizować pozycjonowanie stron internetowych, potrzebny jest plan działania. Musimy zadbać o dobór słów kluczowych , audyt SEO i najważniejsze trzeba przeprowadzić analizę konkurencji trzeba przeanalizować konkurencje pod kątem treści na stronie.